CVJETAJUĆE “TRŽIŠTE” AUTIZMA

Ono kad je autizam IN

U današnje vrijeme tema autizma dobiva sve više pažnje, kako u medijima tako i na društvenim mrežama, zbog sve većeg interesa javnosti o temi neurodivergentnosti i povećanja svijesti o autizmu. Moglo bi se reći da je autizam postao “in” tema jer društvo napokon više razumije i osvješćuje njegovu složenost.

No važno je istaknuti da postoje i mnogi drugi manje plemeniti razlozi zbog kojih je danas autizam toliko prisutna tema.

Nažalost neki iskorištavaju porast interesa za autizam i temu neurodivergentnosti u vlastite svrhe.

Povećana popularnost autizma se ponekad koristi kao način za prodaju proizvoda, terapija ili usluga koji možda zapravo i nemaju stvarnu vrijednost za autistične osobe. Mnoge donacije i kampanje vezane uz autizam ponekad služe više kao marketinški alat nego kao podrška koja je tim osobama uistinu potrebna.

Tvrtke vrlo čessto promiču inkluziju autističnih osoba kako bi poboljšale svoju reputaciju bez da stvarno razumiju i prilagođavaju okruženje njihovim potrebama. To može biti oblik „inkluzivnog pranja“, naizgled uključivanje bez stvarnih promjena.

Neki influenceri ili javne osobe mogu govoriti o autizmu kako bi privukli pažnju ili pridobili simpatije, čak iako sami nisu autistični ili nemaju dublje razumijevanje problema. To može dovesti do širenja površnih i netočnih informacija ili manipulacije.

U nekim se slučajevima osobe mogu koristiti autizmom kao opravdanjem za određena ponašanja ili kako bi izbjegli odgovornost, iako takva dijagnoza možda nije prisutna. Ponekad se u samu zajednicu osobe pod maskom dijagnoze nažalost infiltriraju te njom iznutra manipuliraju kako bi postigli neke vlastite ciljeve. Ovo ne samo da može dodatno stigmatizirati autistične osobe i otežati im svakodnevni život već im može definitivno uništiti svaku nadu i povjerenje da za njih uopće postoji sigurno okruženje.

Nevladine organizacije ili udruge za podršku autizmu ponekad mogu skrenuti sredstva za druge projekte ili ih koristiti za vlastitu promociju, umjesto stvarne podrške zajednici kojoj su namijenjena.

Ovakve manipulacije često štete pravim naporima za inkluziju i podršku te otežavaju razumijevanje autizma u društvu, jer skreću fokus s autentičnih potreba i izazova s kojima se autistične osobe zapravo susreću.

Kad se autizam koristi za osobni dobitak ili promociju, to može narušiti vjerodostojnost i povjerenje u stvarne inicijative za podršku. Ljudi mogu postati skeptični prema iskrenim naporima, misleći da iza svake kampanje ili projekta stoji skrivena namjera.

Lažni angažman i „pranje“ inkluzivnosti usporavaju stvarne promjene. Kad organizacije promoviraju inkluziju radi imidža, a ne radi stvarne prilagodbe, autistične osobe ostaju bez pristupa okruženju koje im zapravo može olakšati svakodnevicu.

Sve ove prakse dovode do nepravde i dodatno opterećuju osobe koje se već bore s predrasudama, nerazumijevanjem i velikom nepravdom. Javnost, nadam se, sve više prepoznaje te manipulacije, i zato dolazi do osude takvih postupaka.

Zato uvijek pazite i prije svega pitajte, ne jednu, ne dvije, već što više autističnih osoba kako bi bili uistinu sigurni da dajete svoje povjerenje, svoje vrijeme i svoj novac stvarno u dobre ruke.

CVJETAJUĆE “TRŽIŠTE” AUTIZMA
Scroll to top